Hoxe Luns 10 de Novembro no xornal "El País" aparece un artígo que fai refencia a reclamación do recoñecemento oficial das publicacións na rede.
Aquí vos aparece escrito e tamén podédelo ver na fonte orixinal na seginte ligazón
"O obxectivo desta mensaxe é chamar a súa atención sobre o trato discriminatorio que sufrimos os docentes que utilizamos as TIC [Tecnoloxías da Información e da Comunicación] como soporte do noso traballo, é dicir, un soporte digital que non ten o recoñecemento dunha publicación, posto que carece de ISBN . Dáse a paradoja de que nos concursos de méritos, as persoas que publican libros e utilízannos como fonte de información ou referencia obteñen algún tipo de valoración, mentres que quen xeramos ese contido non obtemos ningún recoñecemento". Así comeza o correo electrónico que Lourdes Barroso, docente de secundaria, enviou a principios de outubro á ministra de Educación, Mercés Cabrera, a través da web do ministerio.
A mensaxe enumera "importantes iniciativas para fomentar o uso das TIC entre os nosos compañeiros" que os propios docentes han auspiciado: Aulablog, Planeta Educativo, a rede social Internet no Aula, O Tinglado.
Nunha delas, Internet no Aula, debate un grupo moi activo chamado Recoñecemento oficial do traballo coas TIC. "Quen dedicamos tempo á súa aplicación no aula (e, xa que logo, cumprimos co que establece a lei respecto diso) somos minoría nos claustros de secundaria", apunta o seu creador, Toni Solano, profesor de Lingua e Literatura en Castellón. "Somos unha especie de friquis aos que nos perdoan rarezas como levar un blog, perder 15 minutos de clase para montar a pizarra digital ou coñecer as novidades tecnolóxicas relacionadas coa educación", continúa.
Solano laméntase: "É triste recoñecer que moitos profesores aínda non manexan sequera un procesador de textos, pero peor aínda é recoñecer que, en moitos casos, quen se tomaron a molestia de actualizarse atópanse con que non vai a impresora ou o ordenador está estropeado ou se colgou a conexión a Internet; neses casos, os primeiros son máis felices que os segundos, e cobran igual".
"Fan falta iniciativas que popularicen o uso cotián das TIC nos centros: a extensión da conexión a Internet por todos os espazos educativos, o uso de equipos móbiles e portátiles por parte do profesorado, a difusión de boas ferramentas e boas prácticas", terza, no mesmo foro, Eduardo Larequi, catedrático de instituto e asesor en novas tecnoloxías do Departamento de Educación navarro.
É necesaria unha "alfabetización digital do profesorado", incide Solano. "Na miña comunidade non se posibilita que os docentes fagan uso das TIC porque carecemos de medios para facelo. Iso é máis que unha traba... Creo que non ten nome. Existe unha desigualdad nas dotaciones de ordenadores, proyectores, pizarras digitales, administradores de Rede, centros e horario de coordinadores TIC entre as distintas comunidades autónomas dun mesmo país onde o alumnado ten o mesmo dereito fundamental á educación viva onde viva", denuncia Alberto Armada desde Galicia.
Ademáis podedes escoitalo
0 comentarios:
Publicar un comentario